Een kwaliteitslabel ontwikkelen voor lokale producten
De opschaling van korte keten in Limburg lukt niet door gebrek aan samenwerking van logistiek en door een volumetekort. Met de coronacrisis is de vraag hiernaar sterk toegenomen. De valorisatie hiervan zou een pluspunt zijn voor onze landbouwbedrijven. Een centrale aansturing zou hierin een belangrijke rol kunnen spelen.
We ontwikkelen een kwaliteitslabel voor de korte keten en verspreiden die via traditionele en nieuwe kanalen. Typisch Limburgse producten extra promoten (imago) en aan de 'Limburger' brengen (verkopen). Zo kunnen we 1) de verkoop van lokale producten boosten, 2) inzetten op culinair toerisme, 3) samenwerking tussen Limburgse landbouwbedrijven en boeren versterken en 4) toegang tot digitale omgeving of online verkoopskanalen faciliteren voor traditional landbouwbedrijven.
Kandidaat partners voor dit project:
Kandidaat lead partners
Kandidaat partners:
Kandidaat partner?
Stel je vrijblijvend kandidaat als mogelijke lead partner of meewerkende partner en kom zo in contact met andere geïnteresseerde organisaties. Ga de uitdaging aan om de strategie en inspiratie te vertalen in een concreet plan voor de Limburgse economie.