Limburgse beschikbare terreinen 'zonder afstand' promoten
Het vermarkten en actief promoten van beschikbare terreinen voor nieuwe bedrijvigheid kan in het binnen-en buitenland sterker worden gepromoot. Met de huidige crisis zal Limburg nieuwe alternatieven moeten zoeken om haar ‘ruimte om te ondernemen’ tot aan de man te brengen. Letterlijk, want door de reisbeperkingen of andere restricties wordt het bezoek aan sites op locatie moeilijker.
Door gebruik te maken van een techgadget, namelijk een VR (Virtual Reality)-brilset, kan de potentiële investeerder ervaren hoe het terrein in Limburg eruitziet. Zo wordt dit een interessant alternatief dat tijdbesparend en koolstofarm is. Dit kan een effect hebben op het algemene imago van Limburg, dat zichzelf typeert als innovatieve strategische locatie in het consumptiehart van Europa. De eenmalige investering in de filmproductiekost en duurzame gemeentelijke samenwerkingen neemt voorsprong in de concurrentiepositie van de provincie ten opzichte van de omliggende regio’s. Dit concept kan enerzijds op verschillende acquisitieterreinen toegepast worden zoals roadshows, beurzenstanden (on- en offline), delegatieontvangsten voor locatiebezoeken, sectorevenementen, enz. Anderzijds kan het concept ook in verschillende fases worden toegepast, zoals:
- 1ste fase focus op industriële terreinen en bedrijvenparken, inclusief de incubatoren
- 2de fase focus op werkplekken en bedrijven
- 3de fase focus op doeleinden die de promotie van 'Limburg' verhogen
Kandidaat partners voor dit project:
Kandidaat lead partners
Kandidaat partners:
Kandidaat partner?
Stel je vrijblijvend kandidaat als mogelijke lead partner of meewerkende partner en kom zo in contact met andere geïnteresseerde organisaties. Ga de uitdaging aan om de strategie en inspiratie te vertalen in een concreet plan voor de Limburgse economie.