Outreachend werken bij gezinnen met een digitale kloof
Tijdens de coronacrisis werd de digitale kloof bij kwetsbare groepen pijnlijk duidelijk: uiterst kwetsbare kinderen, jongeren en hun gezin werden slachtoffer van extreme uitsluiting en isolatie door een totale afwezigheid van elektronische tools en digitale kennis.
Dit project met échte en Limburgbrede impact wil brugfiguren - opgeleid als mediacoach - zoveel als mogelijk aan huis de kinderen en de ouder zonder e-tools, internet en digitale brug met school en buitenwereld, begeleiden in mediawijsheid en digitale basisvaardigheden. Door huisbezoeken en individuele begeleiding op en na school, zorgt deze outreachende methodiek voor een forse digitale inhaalbeweging in Limburg met de verhoging van onderwijskansen tot gevolg voor de meest kwetsbare kinderen en jongeren. Ondersteunende programma’s komen samen in een inclusief aanbod tijdens de vakantieperiodes, waar gewerkt wordt rond digitale themaweken en activiteiten.
Samen met partners kunnen we deze methodiek verankeren in een overdraagbaar kader, lokaal uitrollen, de impact ervan binnen gezinnen monitoren en aanbevelingen doen.
Kandidaat partners voor dit project:
Kandidaat partners:
Kandidaat partner?
Stel je vrijblijvend kandidaat als mogelijke lead partner of meewerkende partner en kom zo in contact met andere geïnteresseerde organisaties. Ga de uitdaging aan om de strategie en inspiratie te vertalen in een concreet plan voor de Limburgse economie.