De belangrijke shift naar product as a service
We zetten in op een paradigmashift van product naar service. Om duurzame groei van onze Limburgse maakbedrijven te bestendigen, is het nodig bedrijven de shift te helpen maken van producten naar diensten. We merken dat sommige bedrijven deze businesstransformatie moeilijk kunnen maken, maar hier toch zeer bewust van zijn. Servitisatie zal een dominant businessmodel worden in de nabije toekomst. We richten een competentiecentrum op dat bedrijven helpt om bestaande businessmodellen uit te breiden naar servitisatie.
De basisingrediënten hiervan zijn :
- Geconnecteerde assets (IoT) die door data-analyse continu verbeterd kunnen worden
- Continue stroom van informatie moet ‘pay per use’ toelaten
- Financiële digitalisatie van betalingsprocessen
- Voorspellende falingsmodellen moeten uptime as a service mogelijk maken
Het resultaat kan ‘outcome driven sales’ zijn, wat op lange termijn klantloyaliteit triggert.
Kandidaat partners voor dit project:
Kandidaat partners:
Kandidaat partner?
Stel je vrijblijvend kandidaat als mogelijke lead partner of meewerkende partner en kom zo in contact met andere geïnteresseerde organisaties. Ga de uitdaging aan om de strategie en inspiratie te vertalen in een concreet plan voor de Limburgse economie.