Inburgering van de allochtone moeders van kleuters/lagere schoolleerlingen
Taalachterstand opgebouwd als kleuter is één van de belangrijkste oorzaken waarom allochtone leerlingen in het middelbaar onderwijs afhaken. Het probleem is echter ruimer dan enkel de taalachterstand bij de moeders. De moeders zijn te weinig geïntegreerd in onze samenleving door een te groot cultureel verschil en de opvatting van hun partners over hun rol.
Dit betekent dat naast het wegwerken van de taalachterstand (onder meer bij de moeders) ook aandacht moet gaan naar het uitwerken van goede inburgeringstrajecten. Belangrijk bij een dergelijk traject is de aandacht voor tewerkstelling van de moeders. Wie een job heeft, integreert vlotter en is dus ook een beter rolmodel voor de kinderen.
Kandidaat partners voor dit project:
Kandidaat partners:
Kandidaat partner?
Stel je vrijblijvend kandidaat als mogelijke lead partner of meewerkende partner en kom zo in contact met andere geïnteresseerde organisaties. Ga de uitdaging aan om de strategie en inspiratie te vertalen in een concreet plan voor de Limburgse economie.